Waarom een Podcast

In deze blog gaan we wat dieper in op de vraag waarom je een Podcast voor je bedrijf zou moeten hebben.

Podcasts zelf bestaan al meer dan 15 jaar, echter de laatste tijd groeit het podcast platform exponentieel.
Hoe komt dit nou precies? dit zullen we je vertellen.

Altijd en Overal

Het leuke van een podcast is dat je altijd, waar je ook bent op ieder moment van de dag, op iedere plaats waar je een internetverbinding hebt kunt luisteren naar een podcast.
Deze kun je pauzeren wanneer je een telefoontje tussendoor krijgt en weer aanzetten wanneer je bijvoorbeeld onderweg met de auto van werk naar huis bent.

Wij luisteren zelf vaak in de auto naar Podcasts in de auto, ook als duurt deze rit slechts 20 minuten.


Oneindig bereik met je Podcast

Een Podcast heeft een ongelimiteerd bereik op het aantal luisteraars. Je kunt er daarom voor kiezen om je Podcast in het engels te doen om een groter bereik te creëren. Zo kunnen zelfs luisteraars uit the verenigde staten je podcasts beluisteren.

Creativiteit met een podcast

Je kunt helemaal zelf kiezen hoe jij je podcast wilt maken.
Er zijn talloze vormen om jouw podcast vorm te geven.
Van een simpel gesprek aan de bar, tot verhalende series in een fictieve of non-fictieve setting.
Een podcast is ook nog eens helemaal ongecensureerd waardoor jij helemaal in control bent over je eigen content.

Netwerk

Hoe leuk is het om namens jouw bedrijf gasten uit te nodigen waardoor een leuk gesprek ontstaat.
Vaak zijn mensen die nog niet in je netwerk zitten bereid hier aan deel te nemen in de vorm van een Interview of gesprek.
Dit is natuurlijk extra waardevol om te kunnen vertellen waar jij met je onderneming mee bezig bent en dus zo een mooie promotie kunt creëren.
Een extra voordeel is dat er in tegenstelling tot radio interviews, geen tijdslimiet is waardoor je veel meer je verhaal kwijt kunt dan in een radioshow.

Het lijkt er dus op dat de komende tijd podcast meer en meer gaat groeien in zowel Nederland, als daar buiten.
Je ziet ook dat veel radiostations en bedrijven deze vorm van content aan het omarmen zijn.
Je ziet aan alles dat dit medium nog echt in een opstartfase verkeerd. Dit blijkt ook uit het feit dat er nog geen platform is zoals youtube dat is voor filmpjes.
Aangezien Anchor recent door Spotify is overgenomen kan dit echter nooit lang meer duren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *